گزارش کار اندازه گیری ضریب شکست با رفراکتومتر
آزمایشگاه تکنولوژی روغن
دانشگاه آزاد شهرقدس
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

 

اساس کار رفرکتومتر

اساس کار رفلکتومتر در تابش نور به شرط تکفام بودن آن و هدایت آن به سمت محلول مورد نظر و عبور آن است که چون این دو محیط با هم تفاوت دارند ، نور شکسته شده و با ضریب شکست محدود قابل دریافت است. میزان شکست نور مانند اثر انگشت برای محلول‌های با غلظت یکسان و در دما فشار برابر منحصر به فرد است. درون رفرکتومتر خط نوری دیده می شود که با منشورها و لنزهای مختلف به وجود می آید. این خط نور با کمک عدسی سر دوربین توسط کاربر قابل مشاهده است.در دستگاه رفركتومتر نور از محيط رقيق وارد محیط غليظ مي شود. که محيط رقيق، مايع يا محلول موردنظر و محيط غليظ، منشور دستگاه است. در واقع، در عمل، ضريب شكست محلول و منشور نسبت به هم سنجيده مي شود.

شرح آزمایش:

قبل از کار با دستگاه رفراکتومتر برای کالیبراسیون و تنظیم نمودن دستگاه از آب مقطر استفاده می شود. ابتدا منشور دستگاه را تمیز کرده و سپس یکی دو قطره آب مقطر بر روی آن قرار داده و سپس آنرا بسته و محکم می کنیم.

ضریب شکست آب مقطر 1.0333 است. بعد از کالیبره شدن دستگاه آب مقطر را از روی منشور دستگاه تمیز کرده و نمونه روغن کانولا  را که آماده کرده ایم به میزان یکی دو قطره در روی منشور دستگاه قرار داده و بعد از بستن آن، ضریب شکست آن  1.4725 مشاهده شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها
  • فیگارو دانلود
  • ردیاب ماشین
  • جلوپنجره اریو
  • اریو زوتی z300
  • جلو پنجره ایکس 60

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آزمایشگاه تکنولوژی روغن و آدرس azeroghan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 62
بازدید دیروز : 19
بازدید هفته : 62
بازدید ماه : 327
بازدید کل : 8794
تعداد مطالب : 70
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1